Sunday, April 19, 2009

1 Amanah

Ni lah 1st time aku menjejak kaki di sekolah menengah Kebangsaan Desa Wawasan.Hari ini aku ditemani oleh ibu aku dan teman-teman sekolah rendahku yang lain.Di sini aku terpnga-pinga seperti rusa masuk kampung kerana tidak tahu apa-apa...Ketika masuk mendaftar,aku akhirnya bertemu dengan teman-teman baruku yang lain.Setelah selesainya pendaftaran,aku ditemani oleh ibu aku menyimpan barang-barang di asrama.Setelah semuanya selesai,ibu aku pun bertolak pulang ke kampung.Aku menangis kerana masih tidak dapat menyesuaikan diri dengan situasi yang baru,tempat yang baru.Tetapi tiba-tiba datang seorang budak perempuan bernama Rinjie dan menghulurkan tangan untuk bersalaman denganku...maka,sejak dari hari itu aku menjadi kawannya...tetapi taklah rapat sangat..kami hanya rapat ketika berada di dalam asrama sahaja.Bila masuk kelas,aku akan duduk bersama dengan kawan sekampungku iaitu Irendah.Ketika memasuki kelas tingkatan satu aku menjadi seorang yang pendiam tapi kalau ada sesiapa yang mengacau,aku akan jadi seorang yang ganas.
Hehehe...bermula dari sinilah aku belajar erti kehidupan pelajar sekolah menengah.Di sini,aku dah pandai "couple"...and bukannya serius tapi hanya untuk mencari pengalaman.Pada masa pertengahan sekolah,seorang pelajar baru masuk,dan bermula dari sini aku sudah pandai bercinta..tapi "cinta monyetlah"..jejaka ini bernama Boboy..dia berkulit cerah,bila malu,pipinya akan jadi merah...tetapi masa aku terima dia jadi "bf"aku,aku langsung xda perasaan,tetapi bila aku dah mula mendengar pelajar-pelajar perempuan yang lain juga inginkan dia,aku rasa cemburu...hehehe...tapi hampir nak exam dia pindah n dari situlah aku lost contact dengan dia...pas lost contact ngan dia,aku cari yang lain...tapi rupa-rupanya,aku jadi lost contact ngn dia disebabkan seorang kawan aku yg mmg suka kat dia tdk sampaikan pesannya Boboy padaku ketika dia bertolak,kerna time tu aku sakit dan terlantar di asrama...maka tamatlah riwayat kisah cintaku untuk form 1 ...mengenai study aku tetap top 5...

No comments:

Post a Comment